maandag 9 juni 2014

wat een service......

Wat een service....... ik kan niet anders zeggen.

Wat is er dan gebeurt? Niet iets heel bijzonders maar een kleine ergernis, ongemak.
Ik had bij L idl  een verpakking kipreepjes gekocht om te gebruiken voor wraps.
De reepjes waren volgens de datum op de verpakking nog zeker  5 dagen houdbaar. Daags voor het verstrijken van de t.h.t. datum heb ik de verpakking open gemaakt om het te gebruiken. Helaas de inhoud was bedorven. Het was niet verkleurd, wat kip normaal wel doet. Maar het rook hartstikke bedorven.
Ik heb de verpakking driedubbel in plastic verpakt en terug gelegd in de koelkast. Ik gooi nl. bedorven vlees niet in de container als de buitentemperatuur  langdurig boven de 20 graden is. Ik bewaar het in de koelkast of in de vriezer tot de ophaal dag van de container.

's Avonds op de bank bedacht ik me om een klacht in te sturen naar de Li dl. Ik heb er immers geld voor betaald en het product is bedorven binnen de t.h.t gestelde tijd. Ik had ook met de verpakking terug kunnen gaan naar de winkel maar daar moet ik 13 km. voor reizen. Ik vermeld er even bij, als ik gekoelde producten koop in een supermarkt dan neem ik altijd een koeltas mee met daarin diepvrieselementen voor het vervoer dus daar kan het bederf niet aan liggen. Om een lang verhaal nog langer te maken; ik heb via het contact formulier de klacht, via internet bij Lid l ingediend. De andere dag had ik al respons, of ik een foto van het product kon maken en van de verpakking met alle codes erop en eventueel als ik dat nog had een foto van de kassabon. Alles was nog aanwezig en dat heb ik via de mail naar de Li dl gestuurd.

Na 3 dagen kreeg ik een waarde bon van € 10,00  Helemaal super, de geleden schade was immers slechts € 3,99.
Zo zie je maar dat een terechte klacht tot tevredenheid opgelost kan worden. En Li dl neemt ook nog contact op met de leverancier van het kipproduct om herhaling te voorkomen.

Overigens we hebben in plaats van wraps met kipreepjes die dag gebakken krielaardappeltjes, ui-burger, aspergesalade en rode biet gegeten.



5 opmerkingen:

  1. Dat is echt goede service! En ook goed dat je alles nog had zodat ze zeker wisten dat het klopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lidl heeft van de supermarkten waar ik regelmatig kom (Aldi, Ldil, en AH en een enkele keer Jumbo) de beste service!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het kan dus WEL, goedkoop en servicegericht tegelijkertijd!
    Super opgelost,
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb alle opmerkingen gelezen en het enige wat ik kan toevoegen is dat de J umbo bij mij in de buurt ook een hele goede service heeft. Ik was 3 keer in de J umbo geweest voor verse friet, het was dus steeds op. Ik sprak de winkelchef aan en hij deelde mee dat de vracht die dag om 2 uur binnen zou komen en dan kwamen ze de friet wel even brengen. Ik was sprakeloos. Ik heb hier overigens geen gebruik van gemaakt want zoiets is me echt te gek. Ik ben 's middags weer gewoon op de fiets naar de J umbo gegaan en ze hadden wel de friet voor me apart gehouden. Ook al top!

    BeantwoordenVerwijderen