woensdag 6 augustus 2014

opzettertje

Opzettertje, wie kent deze naam nog?  Mijn zusje keek me aan..... Ik zal het even uitleggen. We gingen op vakantie in een prachtig huis, we zijn; Familie Ernie (Man-Ernie-zoon2) en mijn zusje en zwager. Ernie had de inventarislijst van het huisje goed gelezen en wat had ze gelezen. Het huisje bevat een Senseo apparaat om koffie te maken.

Dan beginnen bij mij alle bellen te rinkelen GEEN SENSEO. Ik houdt hier niet van. Ik lust het niet mag je immers niet zeggen. Bovendien is deze koffie zo duur en daar houden zuinige mensen niet van ;-)

Een kleine dilemma, nemen we ons eigen koffiezetapparaat mee of..........
een 'camping' koffiezetapparaat kopen, kosten ongeveer € 10,00 maar wat moet ik dan nadien met dat apparaat.

Eureka, ik koop een opzettertje. Gekocht bij de Dorcas bij ons in de buurt,  kosten € 0,25.

Ik heb mijn goede thermoskan van 1 liter meegenomen en het opzettertje. De hele vakantie hebben we koffie gezet, water koken in de waterkoker, opgieten en we hadden heerlijke koffie.

En dit is een opzettertje:




11 opmerkingen:

  1. Zo zet ik het thuis ook altijd, voor 1 kopje heb ik een klein exemplaar of ik gebruik de "sok". Dat is een minifilter wat je steeds kan uitspoelen. Ooit eens gekocht in een kampeerwinkel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een 1 persoons koffiezettertje heb ik ook nog, er zit een zgn goudfilter in. Gebruik ik bijna niet omdat hier meer huisgenoten koffie drinken.

      Verwijderen
  2. Oh ja, mijn schoonouders doen dit ook al jaren zo. De koffie is wel veel lekkerder vind ik, omdat het water echt gekookt heeft. Wij gebruiken thuis espresso oploskoffie uit een pot.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, de koffie smaakt nog beter maar om nu thuis gekomen het koffiezetapparaat niet meer te gebruiken.........

      Verwijderen
  3. Heb ook een tijdje een opzetter gebruikt, maar kennelijk kom ik maar niet uit de beste verhouding koffie/water. Vond het niet echt lekker helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb er ook eentje, maar die van mij is roze!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor € 0,25 had ik geen kleurkeuze, roze lijkt me erg mooi ;-)

      Verwijderen
  5. Wij hebben net zo één, ook wit. We zetten de koffie inmiddels al 'n paar jaar op deze manier omdat manlief ook niet gek is op senseo en ik drink geen koffie.
    Wist alleen niet dat het 'n opzettertje heet..haha..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het heet ws gewoon een koffiefilter maar mijn moeder heeft het altijd opzettertje genoemd.

      Verwijderen
  6. ik drink zelf geen koffie en toen mijn dochter die wel koffie drinkt het huis uitging , ging het koffiezetapparaat met haar mee. voor de enkele keer dat er bij mij koffiedrinkers komen heb ik ook zon opzettertje aangeschaft met een thermoskan erbij. neemt weinig ruimte in en werkt prima. de meeste mensen die bij mij koffie drinken vinden deze manier van koffiezetten eigenlijk lekkerder maar vinden het te omslachtig .

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja die kennen wij maar haalt het lange niet bij onze oude vertrouwde percolator :) Mmmmmmmmm.

    BeantwoordenVerwijderen