zaterdag 27 september 2014

shoarma schotel

Het is al weer even geleden dat ik dit gemaakt heb. Shoarma schotel.

Het is lekker snel voorbereidt en als het eenmaal in de oven staat kun je wat anders gaan doen.

Ingrediënten:


shoarma
500 gram
5,95



rösti
500 gram
0,79



restje kaas
100-150 gram
0,00
uit de vriezer

broccoli roosje bio
500 gram
1,50



olie
1-2 el.
0,04



chutney
paar eetlepels





8,28
2,07
(4 personen)


Bereiding:
Verdeel de broccoli in roosjes en kook deze 5 minuten in een pan met weinig water.
Verhit de olie in een pan en bak de shoarma net gaar.
Doe in een ovenschaal de shoarma en leg de broccoli roosjes er bovenop.
Meng wat kaas door de rösti en leg als laatste de rösti op de shoarma-broccoli.
Verdeel de laatste kaas erover heen en bak de schotel ca. 30-40 minuten op hete lucht 180 graden.

Variatie:
Vervang de broccoli door sperzieboontjes aan stukjes (ook voorkoken!)
Serveer de schotel met chutney of appelmoes.

5 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Ik heb je blog ook gelezen en ik ga je volgen.

      Verwijderen
  2. Oh lekker zeg, we hebben komende week shoarma...denk dat ik jouw recept ervan ga maken maar dan inderdaad met sperziebonen want die zitten nog in de vriezer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De schotel is met beide groentes erg lekker. In het verleden heb ik ook wel eens een pakje slagroom over het geheel gegoten, dan de kaas erop en dan de oven in. Is ook erg lekker.

      Verwijderen
    2. Oké, die hebben we ook nog staan dus zou zomaar kunnen dat ik er dan ook nog over giet.

      Verwijderen