woensdag 15 oktober 2014

ja, ja Nuon beloont klanten die klanten blijven....




NUON nieuwsbrief oktober 2014
In deze uitgave:
Korting tot 25% zolang u klant blijft


‘Beloon klanten die blijven’, kregen we vaak als antwoord op de vraag wat we voor u mogen veranderen. Wij zijn het helemaal met u eens en daarom introduceren we Nuon Blijven Loont: een oplopende korting op stroom tot 25%. Zolang u klant blijft. Het enige dat u hoeft te doen is u aanmelden.


Het bovenstaande werd ons toegestuurd omdat we klant zijn van de Nuon.
Ik denk prima, er gebeurt eens wat voor bestaande klanten.

Zolang ik me kan heugen zijn wij klant bij de Nuon een kleine schatting; zeker 26 jaar klant.

Dus ik werd heel blij van dit aanbod. Maar eerst de kleine lettertjes lezen want als het te mooi is om waar te zijn dan is het vaak .........

De aanbieding van Nuon:
Stroom kost dan inclusief 10% korting € 0,2187 we betalen nu € 0,2211 voordeel  € 0,0025 totale besparing voor ons per jaar ca. € 9,95 (bij gelijke stroomverbruik 2013)

Gas kost dan inclusief 10% korting € 0,6483 we betalen nu  € 0,6354 nadeel € 0,013 totaal per jaar duurder uit € 20,28 (bij gelijke gasverbruik 2013)

Uiteraard gaan we het 2e jaar meer korting krijgen en daarna gaat het oplopen tot wel 25%  maar Nuon beloont bestaande klanten...... of niet..........

Ik heb meteen gebeld met de Nuon om dit eens voor te leggen. De overigens een hele aardige meneer die me te woord stond zei, u heeft zeker een langlopend contract........
Nee dus, wij hebben een jaarcontract dat steeds met een jaar verlengd wordt dus geen langdurig voordelig contract.
En nee, volgens deze aardige meneer kan de Nuon  niets voor ons doen. 

NOU NUON BEDANKT 

Dus ik ga de komende tijd de energiemaatschappijen maar eens vergelijken en kijken wie wel de klant beloont. De Nuon in ieder geval niet.

6 opmerkingen:

  1. Ha, ha, goede aanbieding inderdaad, duh... Het valt mij sowieso op dat energieleveranciers meer doen voor nieuwe klanten dan voor trouwe... Overstappen dus! Ik was erg tevreden over Greenchoice, hoewel ik nu klant ben bij Essent, ook vanwege de kosten ja... Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben al jaren, eigenlijk al vanaf dat wij een huis hebben, bij Essent. Heb gisteren gesproken met Essent over precies hetzelfde. Een nieuwe klant ontvangt 75 euro korting. Wij niets bij verlenging. Ik moest dan vergelijken bij energieverlijker.com en bellen met hen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Net vandaag overgestapt van Nuon naar Energie-direct. Via gaslicht.com. €15,- lagere maandkosten en een welkomspremie van €175,- Wel even bij prijsdetails kijken want daar staan de Bruto prijzen. Op het voorblad staan de NETTO prijzen. (Daar zijn we vorig jaar bij Nuon dus ingetrapt, grrrrr)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Overstappen loont eigenlijk altijd wel. Ze kunnen niet veel aan de prijs veranderen, een welkomstbonus levert altijd meer op.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sigaar uit eigen doos :( Ook die tarieven zijn helemaal niet zo scherp als ik mijn welkomspremie verreken van ruim 200 euro kom ik op veel lager M3/Kw bedrag uit en Nuon staat zelden in de goedkoopste top 3 ik in iedervgeval nog niet gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij stappen inmiddels ook elk jaar over, het scheelt gewoon teveel met de welkomsbonussen die je kunt ontvangen. Onze huidige leverancier wilde ons contract verlengen met een korting van €38 per jaar, dat vond ik toch iets te weinig ;)

    BeantwoordenVerwijderen