maandag 10 november 2014

Deze week geen boodschappen.........????!!!!!

Manlief zocht iets in de kelderkast en er vielen van allerlei pakken/zakken droge pasta van het schap. Uiteraard heeft hij alles weer netjes terug gelegd maar tussen neus en lippen door had hij een opmerking in de trant van 'kunnen we niet eens de kast half leeg eten'

Hij heeft een punt. Ik weet wat er allemaal staat en ik zorg dat er geen over de datum artikelen in komen te staan...... MAAR  een keer de kast half leeg is zeker niet onverstandig en dan moet je spijkers met koppen slaan. Deze week en volgende week doe ik (geen) boodschappen. Geen staat niet voor niets tussen haakjes want...

Er moet wel zuivel komen
Brood ligt ook niet in de kelderkast
en mijn bio groente abonnement wil ik ook gewoon kopen.
En vleeswaren, dat raakt zeker op.
En fruit raakt ook op.

Ik ga straks een aantal producten uit de kast pakken, zoek er vlees bij en bedenk welke groente hier bij kan. Want ook in mijn koelkast en diepvries ligt een voorraad groente. Eerst maar eens de koelkast leeg en dan kijk ik wat er nog in de vriezer ligt.

Ik zal aan het eind van de week weer een wat schaft de pot plaatsen en meteen vermelden wat ik uit de voorraad heb opgemaakt. Ook kan ik de boodschappenlijst weer eens plaatsen. In een ver verleden deed ik dit maar hier ben ik mee gestopt omdat de uitgaven iedere week nagenoeg gelijk waren (hh geld is nog steeds € 125,00)

Ik houdt jullie op de hoogte!!

Hoe zit het met jullie voorraad? Komen jullie makkelijk 2 - 3 weken met je voorraad uit?
Wanneer vul je aan?
Ik ben benieuwd.

12 opmerkingen:

  1. heb je voorgaande periode vast teveel gekocht?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja en nee. Er staat van alles een beetje maar het is verstandig om de voorraad met zeker een kwart - tot de helft te verminderen. Een voordeel, de winter breekt aan en dan ga ik toch wat minder met de fiets boodschappen doen. (met de auto ook niet hoor)

      Verwijderen
  2. Momenteel is onze voorraad redelijk groot, dat komt omdat ik alvast wat insla voor als het eventueel glad wordt op de weg.
    Dan durf ik namelijk niet meer te fietsen.
    Brood eten we bijna niet dus dat scheelt alweer.
    Maar voor fruit en groente moeten we uiteraard dan nog wel.
    Dan koop ik zoveel mogelijk in 1 keer zodat ik in ieder geval niet vaker dan 1 keer per week naar het dorp hoef.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is mijn redenatie ook altijd. Alhoewel ik niet bang voor gladheid ben.

      Verwijderen
  3. Voorheen had ik wel een grote voorraad, maar omdat veel over de houdbaarheid ging doen we dat niet meer..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De houdbaarheidsdatum moet je op letten. Met blik, pasta, potten etc. is dit geen probleem. Hier zit een lange houdbaarheidsdatum op.

      Verwijderen
  4. Ik heb een aardige voorraadkast. Kan ook wel enige tijd vooruit. Mijn handelswijze is dat als er iets uit de kast gehaald word, ik dat op het boodschappenbriefje schrijf en dat weer meebreng. Dit betekent eigenlijk dat mijn voorraad altijd gelijk blijft.
    Toevallig staat het poetsen van de voorraadkast deze week op de planning en kan ik kijken wat teveel is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. slim idee, ik ga kijken of dit ook bij mij gaat werken.

      Verwijderen
  5. Ik denk dat ik 3-4 maanden zou kunnen overbruggen met voorraad potten groente, stoofperen, worstjes, pate, eend in blik, nootjes,gedroogde vruchten, koffie, blikjes tonijn haringfilet en nog veel meer.
    In de vriezer van 10 laden veel vlees en groente.
    Alleen fruit, brood en bv ontbijtkoek zouden dan op boodschappenlijstjes staan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou inderdaad ook met mijn voorraad 3-4 maanden kunnen doen.

      Verwijderen
  6. Hier ook een maand of drie vier. Maar wel met brood, want ik heb ook genoeg meel op voorraad om brood van te bakken. Ik heb ook kiemzaden om groentekiemen te kweken.
    Laat de winter maar komen hoor...ik hoef niet naar de winkel als het niet nodig is.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. inderdaad ik kan zelf brood bakken. Ik heb een broodmachine en ik bak wel eens brood maar meestal 'speciaal' broden, iets met noten, kruien etc maar inderdaad je kunt ook gewoon bruinbrood bakken.

      Verwijderen