zondag 16 november 2014

we belonen klanten die blijven............... pffffft

Ik had al eens een blogje geplaatst over n uon die klanten beloont die blijven. Echt niet.

zie:






let op U BETAALT €12,00 PER JAAR MEER zelf de N u on geeft het toe!

Wederom heb ik de N uon gebeld met mijn ongenoegen. Let wel!  wij hebben geen langdurig (goedkoop) afgesloten (meerjarig) contract want dan ben je altijd goed koper uit. Argument Nuon klantenservice 'mevrouw u krijgt het jaar daarop een hogere korting'. Juist, maar als ik nu naar de winkel (N uon ga) dan ga ik ervan uit dat ik de beloofde korting krijg...... N u on beloond klanten die blijven.......... Nee je wordt pas beloond het jaar daarna. Sorry maar daar trapt toch niemand in. Nu korting! en niet volgend jaar zo werkt het niet......

Ik heb na 30!!! jaar de Nuon opgezegd. Nieuwe klanten zijn blijkbaar toch belangrijker dan blijvende klanten. Triest......

Ik ben benieuwd of de besparing die de nieuwe energieleverancier beloofd ook werkelijkheid gaat worden Uiteraard zijn alle 'kleine' regeltjes gelezen maar toch.......Volgend jaar weet ik het. Blog volgt dan...

Stappen jullie (vaak) over? Levert het wat op?

5 opmerkingen:

  1. Ja we zijn net in oktober weer overgestapt.
    Via Gezinsenergie hebben we dat dit keer gedaan.
    Ik vond het wel handig, we hoefden weinig te doen dus dat scheelt me weer stress.
    We hadden al 350 ongeveer teruggekregen (zachte winter uiteraard) en met overstappen kregen we met de eindafrekening nog weer 250 ongeveer terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn leuke bedragen om terug te krijgen. Wij krijgen ook nog terug van de N uon. De meter wordt meestal rond 5-9 januari opgenomen en zoals het er nu uitziet krijgen we een behoorlijk bedrag terug dankzij de zachte winter. Bij de nieuwe energieleverancier krijgen we € 198,00 korting op de eindafrekening. Hier moeten we dan wel een jaar op wachten maar het is de moeite waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja we zijn al meerdere keren overgestapt. de laatste keer met een 3 jaar contract omdat dat zelfs voordeliger was dan voor 1 jaar. Alles wordt geregeld, je hoeft alleen meterstanden door te geven. Ik let zelf altijd wel goed op of alles klopt en op de juiste datum staat.Is tot nu toe altijd goed gegaan.
    Hou er wel rekening mee dat als je bv in de winter overstapt je afrekening "onverwacht" hoog kan uitvallen. In de winter gebruik je het meeste gas maar omdat je jaarrekening altijd door 12 gaat merk je dat niet als je per jaar betaald. Als het opeens een half jaar na de jaarrekening is met dus een winter erbij kan het soms schrikken zijn maar uiteindelijk toch voordeliger.

    Thara

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben nu ook overgestapt per 1 jan as. Ook wij waren al vanaf 1988 bij deze en met ons tweeën vanaf 1995. Wij sparen nu al 250 euro uit en gaan 22 euro per maand minder betalen. En dan ontvangen wij ook nog op het einde van het jaar het teveel betaalde aan E ssent terug. De koude januari en februari maanden zitten wij bij N E M. Ik ben erg benieuwd. Ook E ssent beloonde alleen de nieuwe klanten. Nou dan zorgen wij dat wij volgend jaar ook een nieuwe klant zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij hebben dezelfde ervaring met Eneco; na 27 jaar klant te zijn geweest, hebben we via Gezinsenergie de overstap gewaagd. Nu pas worden we gebeld door Eneco met aanbiedingen die nog steeds duurder zijn dan bij de nieuwe leverancier. We hebben bij Eneco aangegeven dat we zeer teleurgesteld zijn omdat nieuwe klanten blijkbaar belangrijker zijn dan trouwe vaste klanten. EB

    BeantwoordenVerwijderen