dinsdag 9 december 2014

nog 3 weken.......

Het jaar is bijna om, nog 3 weken.

De (eerste) brieven van de belastingdienst zijn weer binnen. Een treurige score.
Bij de zorgtoeslag worden we uitgeschreven. Uiteraard mag je, als je er recht op denkt te hebben in 2015, weer toeslag aanvragen. Ik heb werkelijk nu ff geen idee. Manlief is een tijdje tussen 2 banen in geweest dus 2014 is een heel ander jaar geworden qua bruto loon laat staan netto. Bij de aangifte volgend jaar zal dat allemaal wel weer goed komen.

De tweede brief van de belasting voor 2015 had een kort regeltje......... over 2015 ontvangt u 0 euro kind gebonden budget. Tja, als het zo is dan is het zo. Toch weer allemaal minder inkomen. Begrijp me niet verkeerd............ Ook ik weet; als je veel verdient dan krijg je weinig (of geen) toeslag. Maar we verdienen al 3 jaar (buiten even werkloos te zijn geweest)  hetzelfde bruto/netto bedrag. Het is de regering die het verzamelinkomen omhoog schroeft. Er zullen nog veel meer gezinnen zijn die een aantal toeslagen niet meer krijgen en ook geen euro meer loon  in 2015.

Ach ja, we hebben eten en drinken en een dak boven ons hoofd en inmiddels ook weer een baan dus wie doet je wat. Laat de regering maar zorgen voor de zieken, bejaarden en mensen die werkelijk niets hebben.

Het budget voor 2015 is weer rond en zo als het er nu uitziet gaat het in 2015 gewoon weer lukken met de inkomsten en de uitgaven.

Maken jullie een budget?

Inmiddels heb ik op internet het volgende gevonden bij infonu.nl:
In 2014 werd bij de afbouw uw gezamenlijke toetsingsinkomen vergeleken met € 26.147, nu met het veel lagere drempelinkomen van € 19.767.Wel is het afbouwpercentage verlaagd van 7,6% naar 6,75%.

Dit verklaart een hoop. Wel durven van de regering om het bedrag met bijna 6500 te verlagen.

7 opmerkingen:

  1. Ja, dat doe ik. Helemaal klaar momenteel. Nog 10 dagen wachten en dan mag bij mij het nieuwe jaar beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hebben geen recht op toeslagen en ik merk dat ik dat eigenlijk heel rustgevend vind. Bij bijna iedereen met toeslagen lijkt het wel gedoe, krijg ik het wel of niet meer? Pffff, dat zou toch veel duidelijker moeten zijn! Maar goed, hier geen toeslagen en dus ook geen rompslomp. Ik maak niet echt een jaarbudget, maar... ik kan wel zien hoeveel we dit jaar aan welke zaken hebben uitgegeven... Confronterend, zeg maar... ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja de regering veranderd inderdaad gewoon het verzamelinkomen waarop je wel of geen toeslag krijgt.
    Dat kan soms best tegenvallen ...
    Wij gaan het gelukkig ook weer redden als er geen gekke dingen gebeuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik krijg ook al jaren niets meer van de overheid en ben daar trots op. Dus gefeliciteerd, zou ik zeggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat blauwe envelopje hebben wij dus ook gehad met de zelfde tekst erop.
    Als we denken er recht op te hebben dan kunnen we voor 2015 opnieuw aanvragen.
    Het heeft ons tot nu toe alleen nog maar ellende bezorgd.
    Ook met andere belastingtegemoetkomingen.
    Ik wilde alles opzeggen maar daar was manlief het niet met eens.
    Dus kijken we het nog een jaar aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als je net als wij maar 1 inkomen hebt vind ik het erg raar dat we niets krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Op infonu.nl het het volgende : In 2014 werd bij de afbouw uw gezamenlijke toetsingsinkomen vergeleken met € 26.147, nu met het veel lagere drempelinkomen van € 19.767.Wel is het afbouwpercentage verlaagd van 7,6% naar 6,75%.

    Zo zie je maar dat er dus heel veel mensen geen recht meer hebben op kgb.

    BeantwoordenVerwijderen