vrijdag 13 februari 2015

aardappel-knolselderij-zuurkool schotel




zuurkoolschotel uit de oven










aardappels
1 kg.
0,30



knolselderij
kwart
0,25



kruidenzout

0,02



melk
125 ml.
0,07



kruidenzuurkool bio
500 gram
1,50



rundergehakt
500 gram
3,51



kofte kruiden
1 el.
0,05



tomatenpuree
3 el.
0,05



ui
grote
0,07



olie
1-2 el.
0,02



restje kaas

0,10





5,94
1,19
(5 porties)


Bereiding:
Schil en was de aardappels.
Kook de aardappels met de knolselderij in blokjes gesneden gaar en stamp deze met de warme melk  en kruidenzout tot een dikke puree.
Snij de kruidenzuurkool iets kleiner en laat het iets uitlekken.
Verhit olie in een pan en bak de gesnipperde uit aan, voeg het gehakt met de kofte kruiden toe en bak deze rul. Voeg de tomatenpuree toe en ontzuur deze even. Eventueel ietsje water toevoegen.
Schep het gehakt mengsel in een oven schaal of laat het in de pan zoals ik heb gedaan.
Schep de uitgelekte zuurkool op het gehakt.
Schep de puree op de zuurkool. Eventueel wat kaas verdelen over de bovenkant.
Bak de schotel in ca. 30 minuten op 180 graden Celsius.

3 opmerkingen:

  1. ik begrijp iets niet: wel bio zuurkool maar geen bio-aardappelen, bio gehakt, bio melk, bio ui?
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. (n.b. het gehakt was wel bio) Ik heb een bio groente abonnement en hierin zit niet alles in wat ik op dat moment nodig heb. Uiteraard is het wel bio te koop maar ik koop niet alles bio. Reden; aanbod in de winkel is niet groot en het is duurder. Ik weet dat het een kwestie is van keuzes maken........

      Verwijderen