dinsdag 16 juni 2015

aardappel-broccoli schotel



Aardappel-broccoli schotel 

5 personen: grote eters
Aardappel + spekjes
2 x 500 gram (A ldi)
1,98
Broccoli
2 x 500 gram
1,98
Ui
1 x
0,10
Hamblokjes
150 gram
1,25
Room
1 pakje 200 ml.
0,45
Eieren
3 stuks
0,57
Kaas
Diverse restjes
1,00
Olie
1-2 el.
0,02


7.27

Deel  de broccoli roosjes in wat kleinere roosjes en kook ze ca. 3 minuten voor.
Verhit olie in een pan die geschikt is voor in de oven. Heb je dit niet dan moet je straks alles overdoen in een ingevette ovenschaal.
Fruit de ui in de olie. Eventueel kun je er  een teentje knoflook in meebakken.
Voeg de aardappel-spekjes toe en bak dit rondom.
Kluts in een schaal de room met de eieren en voeg eventueel zout en peper toe.
Zet de pan van het vuur. Schep de hamblokjes door de aardappel-spek. Schep de uitgelekte, voor gegaarde broccoli op de aardappel-spek-ham. Giet de room-ei  over de schotel en dek af met een laag kaas.
Zet de pan ca. 30 minuten in de oven op 180 graden en laat de kaas goudbruin worden.
Lekker met een tomaten-komkommersalade.

Deze schotel heb ik nu gemaakt met gekochte kant en klare aardappel-spek. De volgende keer maak ik dit met voorgekookte, eigen gesneden aardappel met uitgebakken spekjes. De kosten worden dan ook aanzienlijk lager (1 kg. oude aardappels kost ca. 0,30 en nieuwe aardappels ca. 1,19 – spekjes 1,35 voor 1 hele verpakking, halve verpakking is voldoende)

3 opmerkingen:

  1. Lijkt mij ook erg lekker, ga ik zeker uit proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb het recept net op mijn blog gezet, zie ik reclame van de K norr voorbij komen met eenzelfde gerecht maar dan uit een zakje. En hetiszalshetis het is erg lekker zeker voor herhaling vatbaar.

    BeantwoordenVerwijderen