zaterdag 22 augustus 2015

Gevulde paprika's uit de slowcooker of oven

Zoals beloofd af en toe een recept uit de slowcooker. Ik had 2 zakken vol paprika's gekocht op de markt en ik heb de 4 mooiste apart gehouden voor het recept en de rest van de paprika's fijngesneden en in zakjes in de vriezer gedaan. Als deze winter de prijzen van de paprika's de pan uit rijzen dan heb ik nog wat.

Helaas geen foto van de gevulde paprika's, dochterlief had het mes er al in gezet voordat ik een foto kon maken. De volgende keer zal ik er wel aan denken.

Het recept:


Gevulde paprika’s
4 paprika’s liefst rood of oranje
1 ui
Kopje gekookte rijst
Fijn gesneden peterselie
400 gram gehakt
Zout en peper
1 teentje knoflook
1 el. Koftekruiden
1 ei
Paneermeel
Geraspte kaas 4 grote eetlepels.
300 ml. Bouillon

Bereiding;
Haal de onderkant met het steeltje van de paprika en haal voorzichtig de zaadlijsten en zaden eruit.

Meng het gehakt met zout en peper, koftekruiden, peterselie, 1 ei en paneermeel. Kneed als laatste de gekookte rijst door het gehakt.

Vul de paprika’s met dit mengsel.

Plaats de gevulde paprika’s in de slowcooker en giet 300 ml. Bouillon om de paprika’s heen. Leg bovenop iedere gevulde paprika een eetlepel geraspte kaas.

Zet de slowcooker op laag ca. 7 uurtjes.

Wil je dit in de oven bereiden dan de paprika’s in een ovenschaal zetten, de gehakt met het ui en kruiden aanbakken, rijst er door roeren en dan de paprika’s vullen zet dit in de oven op 180 graden ca. half uur.

Serveer de paprika's met een komkommer salade of met groene sla.

2 opmerkingen: