maandag 3 augustus 2015

ik bun d 'r weer

De vakantie is voorbij. Drie weken lang geen laptop / blogjes / mail HELEMAAL niets. Wel sporadisch op fb kunnen kijken en appen elke dag met de thuisblijvende kinderen en moeder(s), dan dan wel weer.

Wat belkosten, wifi etc. heb ik me groen en geel kunnen ergeren. Ik zeg KUNNEN en stiekum ook een beetje gedaan.
Camping 1 Luxemburg; free wifi, loopt als een trein, ik heb hier fatsoenlijk kunnen appen en ook nog een bult foto's naar het thuisfront kunnen sturen. Helemaal top

Camping 2 Frankrijk; free wifi. Rondom het 'theehuisje' prima ontvangst. Dus 1 keer per dag even daar naar toe gesloft om ff met het thuisfront contact te houden. De wifi vloog er af en toe uit maar toch........

Camping 3 Zuid/Frankrijk; Betaalde wifi. Kosten per uur € 3,50. Een 24 uurs'kaart' € 15,00.
Hoezo betalen. Op (bijna) iedere Nederlandse, Duitse, Luxemburgse, Franse camping is free wifi. En hier motte ze geld hebben. Aasgieren.
Gelukkig heeft Ernie een abo maar als je bijna 3 weken, met 30 euro moet doen en 1 mb kost bij mijn provider  2,50 dan weet je wel hoe snel het op gaat. Overigens 1 mb kost in Nederland, afhankelijk van provider, ongeveer 0,22 cent. En over appen/ en belkosten hebben we het dan maar niet over.

Op het laatst werd het knijpen met het beltegoed. Ja, natuurlijk kun je opwaarderen of lekker over je abo heen gaan maar dat kost geld................ en ons ben zunig.

Camping 4, Luxemburg, free wifi. Loopt als een trein. Wat een verademing. Gelijk roaming uitgezet en meteen gekeken hoeveel beltegoed ik nog had. 5,80 over. Toch goed gedaan.

Nu niet meteen denken dat Ernie blont is, met een T. Nee bij mijn provider kan ik geen buitenlandbundel kopen. Dus over 14 maanden ben ik van deze abo af en dan ga ik weer gewoon terug naar mijn ´oude´provider waar veel meer mogelijkheden zijn.

Overigens we hebben een schitterende vakantie gehad en ´ons dieseltje met chauffeur´ heeft ons overal gebracht en uiteindelijk ook weer thuis.

2 opmerkingen:

  1. Fijn dat jullie een goede vakantie hadden, ondanks af en toe wat ergernissen over de wifi en belkosten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo zie je maar weer hoe afhankelijk je bent van je telefoon Natuurlijk zou je zonder kunnen maar wil een mens dat nog..........

      Verwijderen