maandag 7 september 2015

ontbijt-lunch per week

Iedere week zet ik wat schaft de pot op mijn blog. Het ontbijt en de lunch vermeld ik hier niet bij. Vandaag maar eens wat wij dan verbruiken bij het ontbijt en meenemen naar het werk/school.
Ik ben zelf in de gelukkige omstandigheden dat ik altijd thuis kan lunchen. Scheelt een broodtrommeltje inpakken en meenemen.
Overigens iedere huisgenoot maakt zelf zijn ontbijt en vult zelf zijn broodtrommel. Gelukkig maar als ik toch iedere werk-schoo dag er ´s morgens drie moet vullen........

De kosten voor 1 week ca. 42,06 delen door 7 dagen is 6,01 delen door 4 personen is 1,50
Kort samengevat, ontbijt/lunch kost gemiddeld 1,50 per persoon / per dag.

Dit is allemaal gemiddeld. Soms worden er 2 stukken kaas gekocht. Soms wordt en een flink stuk kaas aan blokjes gesneden en voor de buis genuttigd of er wordt een stuk geraspt voor een pasta gerecht. De hoeveelheid vleeswaren is ook verschillend per week. De ene keer 8 ons en de andere keer 10 ons. En helaas voor mij, supermarkt spul. Het is niet te doen om alle vleeswaren bij de echte slager te kopen. Als over een paar jaar die grootverbruikers de benen onder hun eigen tafel steken dan koop ik vleeswaar zonder de (schadelijke) E nummers, laat ik het over de smaak maar helemaal niet hebben. Het enige aan vleeswaar wat ik eet is af en toe een plakje ham en kalkoenfilet maar liever nog eet ik alleen maar kaas, jam, tomaat, ei,  sla, rauwkost en komkommer op brood. Dat verveelt nooit!
Overigens het brood is van de echte bakker, geen supermarkt brood dus.

En dan nu de lijst

brood 3 bruin vloer 5,95
brood 2 bruin bus 4,56
brood 1 meergranen 2,89
kaas ca. 1 kg. 5,40
kuipje boter halve per week 0,30
melk 3 x 2 liter 3,27
kefir zelf gemaakt 3,5 liter p.week 1,93
tomaten 4 stuks 0,59
komkommer halve per week 0,45
vleeswaren ca. 8-10 ons per week 9,70
jam bio halve pot per week 0,75
pap zoon pak 0,69
rietsuiker bio kwart pak per week 0,24
eieren bio gem. 4 per week 0,40
appels ca 1 kg / 6 stuks 1,99
bananen 3 kg. 2,97


42,06

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen