vrijdag 16 oktober 2015

Nee........

Ik haalde gisteren mijn mobiel uit mijn tas en zette hem aan. Nee............op het scherm staat;  SD card ontkoppelen...... Ik weet wat deze foutmelding inhoud. Zoonlief had 2 weken geleden hetzelfde gehad en zijn SC card was echt helemaal stuk.

Ik heb de sc card ontkoppeld, uit mijn toestel gehaald en daarna weer terug geplaatst. Helaas, mijn mobiel herkende de sc card niet meer. Alle foto's die door mij gemaakt worden en alle ontvangen app foto's staan op deze sc card. In onze vakantie heb ik heel veel foto's gemaakt en deze worden met enige regelmaat en volgens mij zelfs automatisch op de sd card gezet. Ik maak ook heel veel foto's met een goede fotocamera maar de 'snap shots' staan op mijn mobiel en ook foto's van wat alle app-familie/vrienden/bekenden sturen.

En nu.........
Eerst maar eens de laptop aangezet en de fout in getoetst; 'sd card foutmelding, foto's weg'

Er duiken van allerlei sites op met allemaal andere informatie. De meest relevante bekijk ik.

Als er belangrijke gegevens op je kaartje staan, dan kun je er ook voor kiezen om een professioneel data recovery bedrijf te laten kijken. Deze gebruiken geavanceerde methodes om de data terug te halen. Natuurlijk zit hier een prijskaartje aan vast, maar als er belangrijke foto’s op staan dan is dat het meestal wel waard. Het bedrijf waar wij mee samenwerken, XXXX werkt op no cure no pay basis!

Ja, zo belangrijk zijn die foto's ook weer niet bovendien houdt ik meer van gratis dan van no cure no pay. (zijn we zuinig of niet)
Even verder zoeken. En ja er is een computerblad die een prima advies cq programma heeft GRATIS.
Programma gedownload op de laptop, sd  in een houder geplaatst, in de laptop gestopt, programma gerund en raad is........tadaaa alle foto's terug. Mijn dank is groot!!!! Voor jullie even hoe het programma heet; Recuva

Inmiddels heb ik de sc-card geformateerd en weer terug geplaatst in mijn mobiel. Ik hoop dat het kaartje niet beschadigd is, dan moet ik alsnog een nieuwe kopen. Voorlopig de foto's maar even niet naar de sd card verplaatsen.

Hebben jullie wel eens een defecte sd card gehad?

4 opmerkingen:

  1. Ja, maar de Media Markt doet dit ook gratis voor je. Tenminste als je telefoon daarvan is. Maar gelukkig is het opgelost.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waarschijnlijk ook een belwinkel in de stad maar ik wil zo'n probleem zelf en heel snel oplossen. Dus eerst zelf prutsen, kan overigens ook heel fout aflopen.....Gelukkig in dit geval niet.

      Verwijderen
  2. En handig om de foto's ook in een cloud ergens op te slaan. Gaat bij op de mobiel nu automatisch.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet dat dat kan maar dat wil ik (nog) niet. Al mijn data, dus ook foto's, bewaar ik op een externe harde schijf. Als we op vakantie gaan dan gaat deze harde schijf logeren bij mijn schoonouders. Ik ben nog wat huiverig voor data te bewaren in een cloud.

      Verwijderen