vrijdag 13 november 2015

Energie leverancier gekozen voor 2016

De hele week ben ik bezig geweest met het zoeken van een nieuwe energieleverancier voor 2016.
Het huidige contract loopt af op 4 januari 2016. In de maand december, met name rond kerst heb ik helemaal geen tijd om me hierin te verdiepen. Dus deze week maar eens alle vergelijking sites doorgenomen.

Wat een verschillen.
Bij g aslicht.com komt een heel ander plaatje (kostenoverzicht) naar voren dan e nergievergelijken.nl en dat soms voor dezelfde energieleverancier.

Ga je rechtstreeks naar de site van de energie aanbieder en je typt daar hetzelfde verbruik  in dan betaal je veel meer dan op de vergelijking sites. Op zich vreemd.

Ik heb alle vergelijking sites gehad en ook af en toe even rechtstreeks bij de energie leverancier een check gedaan. Het blijkt dat het via een vergelijkingssite goedkoper is.

Uiteindelijk heb ik via sl oop de crisis  een keuze gemaakt. Het wordt voor 2016 E ssent.

Ik pak aan het eind van het contract € 270,00 premie. Toch lekker meegenomen.
Uiteraard moet je de uiteindelijke te betalen m3 en kwh kosten vergelijken en de verschillen zitten op honderdsten. Maar verschil is verschil.

Stappen jullie ieder jaar over?

2 opmerkingen:

  1. Ik lees nog niet zo lang met je mee, je onderwerpen spreken me aan.
    Wij zijn twee keer overgestapt, of eigenlijk een keer overgestapt en daarna weer teruggestapt. Waar ik vooral op let zijn de kosten voor vast recht. Die kunnen nogal verschillen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij zijn 27 jaar bij dezelfde energie maatschappij gebleven en doordat ze (naar mijn mening) de klant bedonderden zijn we weggegaan. (heb ik een blogje over geschreven) Wij stappen nu ook elk jaar over. Kost even wat tijd om het ea uit te zoeken maar het loont. Wat het vast recht betreft daar zitten inderdaad veel verschillen in, opletten dus en zo te lezen doe jij dat wel.

    BeantwoordenVerwijderen