maandag 15 februari 2016

beltegoed verzilveren

Ik heb ruim een jaar geleden een abonnement afgesloten om te bellen/sms/internetten. Het is geen duur abonnement € 8,50 maar ik maak het niet op. Iedere maand houd ik wat over en dat schuift dan door naar de volgende maand. Op deze manier kan er ondeveer 30 euro aan beltegoed ontstaan en dan vervalt het oudste tegoed. (derde maand)

Ergerlijk. Bel het dan op zou je zeggen. Dat zou inderdaad het beste zijn maar het komt er niet van. Ook met internetten maak ik het niet op. Bijna overal is free wifi dus dat schiet niet op.

Nu heb ik op internet gezocht naar een oplossing hiervoor. Er zijn firma's die je beltegoed aan je uitbetalen. Je belt een nummer, laat de lijn open staan en je krijgt voor iedere minuut € 0,50 cent. Ik weet het niet, zou dit wat zijn. Wie heeft hier ervaringen mee en zijn het wel bonafide bedrijven?

In ieder geval zit ik mijn abonnement uit (tot oktober dit jaar) en daarna ga ik weer gewoon terug naar een nog goedkoper abonnement of terug naar prepaid.

11 opmerkingen:

  1. Als je €8,50 al niet opbelt, zou ik inderdaad overgaan op prepaid. En pas op met free wifi. Vaak zijn die slecht beveiligd en zijn je (gevoelige) gegevens dus niet veilig. Ik maak er zelden tot nooit gebruik van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het wordt inderdaad afgeraden om bankzaken ed. via een free wifi te doen.
      Bij vrienden/familie krijg ik de wifi code en lift zo met hun verbinding mee.
      Die is wel beveiligd. Internetbankieren doe ik zo wie zo al niet met mijn mobiel.

      Verwijderen
  2. Wat te mooi is om waar te zijn is dus inderdaad te mooi om waar te zijn. Oppassen dus!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben er ook huiverig voor daarom vraag ik of iemand hier gebruik van maakt en of het werkelijk zo is als ze beloven.

      Verwijderen
  3. Nooit gehoord dat ze je dan uitbetalen Ernie, inderdaad goed oppassen zoals hierboven al staat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. daarom vraag ik ook of iemand hier gebruik van maakt en of dit bonafide is.

      Verwijderen
  4. Ik heb zelf prepaid omdat ik nog geen 10 euro per mand gebruik en als man lief gepensioneerd is wil ik met mijn 10 euro zeker een half jaar doen.
    Let op met zulke dingen voor je het weet snij je je in je vingers ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vorig jaar hebben wij ons beltegoed van t-mobile verzilverd via thoorn. Ging om een groot bedrag. Geen enkel probleem. Er staat een topic op tweakers hierover.
    Succes Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb ook mijn beltegoed van t-mobile verzilverd bij thoorn.nl. Ging om 133 euro en ik kreeg keurig 65.72 gestort. Ik had ook mijn twijfels maar ik heb de gok maar gewaagd.. anders was het toch ook weg, want het hele abonnement is vervallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik denk eerder dat ze geld binnenhalen, van jouw tegoed, op hun eigen rekening. Maar 65 terugkrijgen van 133 is dat een goede deal? Ik denk van niet. Je kunt beter een goedkoper abbo nemen of pre paid dan dit soort kunstgrepen uithalen....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat geld binnenhalen doen alle providers. Hoezo gaat je beltegoed vervallen..... Je hebt er toch voor betaald. Zelfs met prepaid flikken ze het kunstje; 1x per half jaar / per jaar bellen of sms'sen ander vervalt je beltegoed of zelfs je nummer. Ik begrijp Anja ze heeft in ieder geval nog 65,72 retour ontvangen dat is in ieder geval iets. Ik ben vandaag weer 6,92 'kwijt' beltegoed dat vervallen is. Zo ergerlijk.

      Verwijderen