vrijdag 12 februari 2016

simkaart wisselen

Vorig jaar begin november kreeg ik van mijn provider een sms  (jaahaa, dat bestaat nog)  met daarin een melding om mijn sim kaart voor het einde van de maand te om te wisselen bij een Belcompany. De nieuwe simkaart zou een aantal vernieuwingen bevatten om zodoende te kunnen blijven bellen/appen en de snelheid zou aangepast worden. Aangezien de dichts bijzijnde BelCompany winkel voor mij op ruim 30 km. van mijn woonplaats zit, is dit geen optie. Na lang zoeken heb ik een informatie nummer bij mijn provider gevonden en ik heb daar naar toe gebeld. Dit was helaas niet gratis.(hoezo providers verdienen goud geld aan klanten)  De dame die ik aan de telefoon kreeg had de oplossing; gewoon uw mail in de gaten houden dan krijgt u tijdig informatie zodat u het zelf kunt doen en inderdaad ruim 14 dagen later kreeg ik een mailtje. In de mail die ik van de provider heb ontvangen  viel mij een zinnetje op; 'Je kunt dit zelf eenvoudig online regelen'. Oke! daar kan ik wat mee, had je ook in de sms kunnen zetten, had ik niet hoeven bellen. Overigens staat in deze mail wel een gratis telefoonnummer die je kunt bellen voor vragen. Lekker achteraf gratis......

Gedurende 3 maanden werd ik iedere keer keurig via de mail op de hoogte gehouden hoe de simkaart wisseling er voor stond. 
Eind januari werd de simkaart per post opgestuurd en in bijgaande brief stond een linkje waar je de informatie kon vinden voor 'het zelf eenvoudig online regelen'. Ik heb een samenvatting gemaakt in word wat ik allemaal 'zelluf' moet doen. (contactgegevens van de simkaart naar het geheugen van de telefoon kopieren, wachten totdat je helemaal geen bereik meer hebt, dan de simkaart omwisselen, de APN aanpassen, de pincode wijzigen en de Sms centrale nummer aanpassen) Kind kan de was doen. De contactgegevens had ik meteen maar gekopieerd dus dat was al in orde.

Op de exacte datum die in de brief stond ging inderdaad de oude simkaart op uit. Nieuwe erin en mijn verbazing was groot, alles ging volledig automatisch. Niet APN invullen, niet sms centrale nummer aanpassen wel de pincode wijzigen. Dat was dan een meevaller.

Maar toch; ik weet de techniek gaat vooruit maar wat een gedoe. Eerst de dreiging van voor het einde van de maand MOET u naar een BelCompany en dan al die mailtjes en dan uiteindelijk nog de boel omzetten. Zucht misschien ben ik hier gewoon te oud voor.

Beste klant,

Eerder hebben we je laten weten dat we de komende maanden werken aan een aantal vernieuwingen in onze systemen. En dat je mobiele nummer hiervoor moet worden overgezet op een nieuwe simkaart.

Je kunt dit zelf eenvoudig online regelen. Hierover ontvang je binnenkort bericht per mail en sms.

Het liever laten doen?
Je kunt het ook laten doen in een BelCompany winkel. Tot 30 november a.s. profiteer je dan ook nog eens van 50% korting op alle accessoires. Wees er dus snel bij!

Je hoeft alleen je mobiele telefoon met je oude simkaart en een geldig ID bewijs mee te nemen en zij regelen de rest. Makkelijk toch! Ga naar de website voor meer tips over je bezoek aan de winkel.

Nog vragen?
Ga naar hollandsnieuwe.nl/vernieuwing of bel gratis onze afdeling vernieuwing op 0800-8881234 (bereikbaar van maandag t/m vrijdag, van 09:00 - 17:00 uur)

Groet,
hollandsnieuwe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten