maandag 18 april 2016

Weg voorraad ?!

De vriezer leegeten lukt al prima.

De voorraadkast is een ander verhaal. Vorige week heb ik toch weer voorraad gekocht. Twee pakken spaghetti, twee pakken penne pasta, twee flesjes oestersaus, een fles ketjap, een fles soja saus, een zak gefrituurde uitjes, sate kruiden, drie blikken kokosmelk en een doos witte wijn. Tja dat krijg je als je naar een toko gaat. Wat een producten en ik wil wel van alles uitproberen maar ik heb me beheerst. (ahum)

Deze week gaat de knop om. Ik pin vandaag € 30,00 en daar moet ik het mee doen. Een uitdaging want een aantal producten moeten deze week wel gekocht worden; melk, vla, yoghurt, brood (5) en de groentetas. In de vriezer liggen nog sperziebonen en doperwten. Die verwerk ik deze week in een gerecht, is dat ook weer op. In de koelkast liggen nog; asperges, groene kool, spitskool, witte kool, venkel, 3/4 krop ijsbergsla,  winterwortel en truffelaardappels. Vrijdag moet het allemaal op zijn.

En wat gaan we vandaag koken..... geen idee. Er ligt ontdooit gehakt in de koelkast. Het gehakt kan gebruikt worden voor pastasaus maar ik kan er ook lekkere gehaktballen van maken. De asperges moeten vandaag op dus iets met gehakt en asperges.... Vandaag  kan ik de aspergepan uitproberen die ik laatst gekocht heb bij Dorcas.


Soms vind ik het moeilijk om te verzinnen wat ik kook. Tja, vanmiddag moet ik toch beslissen. Zo, nu ga ik eerst maar eens een was draaien en straks zie ik wel wat ik ga doen. Er liggen karweitjes genoeg.


Vind je het ook wel eens moeilijk om te verzinnen wat je kookt?

5 opmerkingen:

  1. Ja, en daarom doe ik dat ook maar 1x per week aan de hand van de voorraad in de koelkast of wat ik nog gekregen heb en aan de hand van ons nogal drukke weekschema.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. naar aanleiding van de voorraad koken is inderdaad altijd verstandig zo blijft er in ieder geval geen verlepte groente liggen of nog erger de afvalbak in.

      Verwijderen
  2. Gewoon je fantasie laten gaan en met liefde koken dan smaakt het altijd!
    Als hele kleine restjes overhebt van het eten is het lekker om daar met bladerdeeg wat flapjes van te maken met of zonder kaas erin.
    Heb ik ergens gelezen op een site en doe dat nu regelmatig met hele kleine restjes dan gooi je nog minder weg en is super lekker.
    En soms moet je wat kopen dat om dat je gezondheid daar om vraagt.
    Verder eten wij ook uit de vriezer maar het word mager met groente daarom koop ik er verse groenten bij.
    Wij kunnen niet wachten tot er weer verse groente uit de tuin komen.
    En samen met een kookboek komen we weer de aankomende tijd door, ik koop niet altijd alles wat je aan ingrediënten nodig hebt met een recept ik hou van minder ingrediënten en een lekker natuurlijke smaak.
    Een goedkope lekkere maaltijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het enige waar ik moeite mee heb is om genoeg afwisseling toe te passen. Ik kan erg van de vlagen zijn. Elke week dit, elke week dat. Maar ik ben wel goed in verzinnen normaal gesproken. Op uitzonderingen na, maar ik denk dat iedereen wel eens een periode van minder zin en/of inspiratie heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt en soms heb je ontzettend zit in sperziebonen en die zijn dan onbetaalbaar of ze komen uit verweggiestan. Enige oplossing is diepvries bonen kopen. Hier mogen de kinderen ook wel eens een verzoek indienen voor het eten. Ik mag zeggen dat het niet altijd goedgekeurd wordt. (alles met een P bijvoorbeeld)

      Verwijderen