maandag 2 mei 2016

Ik en mijn handtas

Ik heb altijd een handtas bij me. Niet het formaat hutkoffer maar ook niet zo'n tasje waar alleen maar een zakdoek en lippenstift inpast. Een ruime schoudertas met hengels die lang genoeg zijn om de tas op de schouder te dragen en hengels om de tas aan mijn fietsstuur te hangen. De tas heeft 2 ruime vakken en nog een aantal vakjes aan de zijkant die afsluitbaar zijn met een rits. Ook de gehele bovenzijde van de tas wordt gesloten met een soepel lopende rits. Ooit heb ik deze tas gekocht bij T rekpleister en ik heb er € 12,99 voor betaald. Ik las bij een collega blogster dat zo ongeveer haar hele leven in die tas zit. Juist, dat is dus bij mij ook zo.

Wat zit er NU in mijn tas;

Mobiel, in een handig vakje
Tampons (helaas nog nodig)
Een maandverbandje (je weet het maar nooit)
Een schone onderbroek (in een plastic zakje - blijft het mooi schoon)
Nagelknippertje
doosje  met 2 pleisters
paracetamol
leesbril (ja ja, kippig)
portemonnee met heel veel inhoud maar weinig geld. Wel een bankpas, id kaart, rijbewijs, gelukspoppetje, diverse klantpassen, zorgpas, bidprentje, kassabonnen, spaarzegels slager en een drie spaarkaarten van winkelier.
easy flosser
lippenbalsam
pasjes wallet (helemaal vol met pasjes)
papieren zakdoeken (wel 4-5 pakjes)
agenda
goede pen
los munt geld
muntje voor een winkelkarretje
neusspray
tabletje tegen koortsblaren
kassabonnen
pepermuntje
proef flacon parfum
setje party plugs in een doosje

Weegt de tas niet ontzettend zwaar?
Nee, valt mee. Ik mag zeggen; als ik ga winkelen dan haal ik een aantal dingen uit mijn tas om de tas wat lichter te maken. (agenda, pasjes wallet, kassabonnen etc)

Zoveel spullen in je tas levert soms wat op. We hadden ooit een feestje en daar hadden ze een spel. Wie heeft wat bij zich. Er werd een 'product' genoemd en de vraag was; 'wie heeft dit bij zich'. We hebben gewonnen dankzij mijn inhoud van de tas.

Ik heb deze tas nu een jaar of 3 en aan de hoeken begint de tas al behoorlijk te slijten. Af en toe kijk ik naar een andere tas maar het is of te duur of te klein of juist weer te groot. Laatst zag ik een zgn westernbag, ik vond het een mooie tas maar net een maatje te groot. Ik zoek gewoon verder, ik loop er vanzelf wel een keer tegenaan.

Hoe ziet jouw tas eruit?
Hoe vaak koop je een nieuwe tas?
Sleep je ook heel veel spullen mee in je tas?

3 opmerkingen:

  1. Mijn moeder won eens ook iets omdat zij 3 oude rijbewijzen bij zich had bij een dergelijk spel.
    Mijn tas heeft ook veel vakjes. Maar met winkelen en markten heb ik een kleine die schuin om lichaam en onder jas kan zodat alles veilig zit en ik mijn handen vrij heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om te lezen wat je allemaal in je tas hebt zitten! Ook ik was ooit zo'n verzamelaar van spullen in mn tas, maar nu niet meer. Ik heb, dankzij een tip van mijn schoonzus, een klein soort toilettasje voor in mijn tas met daarin: nagelvijl, neusspray (want allergisch), paracetamol, hooikoortstabletten, handalcohol ( lichtjes smetvrees), nagelvijl en pleisters. Daarnaast zit er in mijn tas; labello, knip, pasjeshouder, 1 pakje zakdoekjes, nog een knipje, klein busje haarlak (kan er ook wel uit nu eigenlijk), pen, pakje kaugom, maandverband en idd ook een schone onderbroek haha... Dat is het wel zo'n beetje....Heb de helft niet nodig natuurlijk maar je weet maar nooit...Ik heb deze tas nu bijna 2 jaar en ben alweer aan het rondkijken voor een andere....Altijd leuk zoiets...

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb een tweedehands tasje gekocht, nadat mijn vorige het begaf na 9 jaar trouwe dienst. Ik heb er een pasjes wallet (wist niet dat het zo heette) in, een klein portemoneetje, een plastic of linnen tas en mijn sleutels. En sinds kort mijn menstruatie-cup, vanwege overgang en geen peil meer kunnen trekken op data.

    BeantwoordenVerwijderen