zaterdag 18 juni 2016

spook in de klok

Ik heb nogal een klokken tik. Waarschijnlijk van mijn vader georven want  in mijn moeders huis zijn er nog zeker 10 klokken, waarvan 3 zelfgemaakte en de rest is ouderwets met een houten kast eromheen. In onze woning zijn er 3 in de woonkamer, een klok als een wagenwiel (voor als ik nog eens slecht ga zien)  een pendule en een atoomklok. Op de overige verdiepingen staan/hangen nog 6 klokken inclusief 4 wekkerradio's.

De pendule in de woonkamer is een verhaal apart, gekocht bij de D orcas en waarschijnlijk heeft deze klok bij een bejaard echtpaar/oud vrouwtje/oud mannetje op een zorg kamer gestaan. Althans dat is mijn versie en dat geeft mij een goed gevoel. Het is een hele eenvoudige pendule, zonder tierlantijn wel een wijzerplaat met een glas ervoor en een eenvoudige houten kast eromheen.
Deze klok heeft een slagwerk, tot grote ergernis van manlief maar ik vind het geweldig het klinkt net als vroeger 'thuis'.
Nu zit er een 'spook' in de klok. Af en toe komt er een knal uit de klok, visite schrikt zich een hoedje en ook de hond schiet dan als een raket overeind. Het is heel logisch te verklaren, het is de veer van het slagwerk die blijft ergens haken. Deze komt dan met een knal vrij. Uiteraard is dit bij een klokkenmaker te verhelpen maar ik vind het wel een leuk verhaal;  'we hebben een spook in de klok'. Misschien wel de geest van de overleden vrouw/man uit de zorgkamer........

Hoeveel klokken heb jij in de woning en heb je ook een klok met een verhaal?




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen