zaterdag 19 november 2016

babi pangang van buikspek

Vanaf donderdagavond staat er een krappe kilo buikspek in de marinade. Ik heb van mijn lieve neef (David bedankt) een recept gekregen voor babi pangang van buikspek. Zoals als eens gezegd, ik eet niet zo graag varkensvlees maar de huisgenoten wel....... Dus soms komt er toch een gerecht met varkensvlees op tafel.

Ik ben benieuwd hoe dit gaat smaken.

Het recept:

750 gr buikspek (kan ook met varkenshaas als je niet zo van vet vlees houdt)
2 el hoisin
2 el shaoshin rijstwijn
1 tl sesamolie
2 tl 5 spice kruiden
2/3 teentjes knoflook
2 cm gember
1 el sojasaus
3 el honing
2 el ketjap
1 tl. zout

Kerf het zwoerd in. Ruitjes/blokjes wat je maar wil.
Meng alle kruiden goed door elkaar. Leg het buikspek met het zwoerd naar boven in de marinade. De marinade mag het zwoerd niet raken. Dit verbrandt in de oven.
Laat dit afgedekt 24u staan in de koelkast.
Verwarm de oven voor, standje inferno.(220 graden) Plaats de schaal in de oven. Dan op 150 graden voor 3 uur. (afhankelijk van je oven)
Je gaart het vlees dus in de marinade.

Ik ga het buikspek in de slowcooker garen. Stand low - ca. 6-8 uur.

En wat eten we erbij;
nasi met gefrituurde uitjes

alleen de babi pangang op een bord

nasi met babi pangang en gefrituurde uitjes



Geen opmerkingen:

Een reactie posten