vrijdag 30 december 2016

minder spullen

Vanaf de zomervakantie zijn manlief en ik gaan opruimen. Reden; de afvalverwerking gaat veranderen. De 'grijze' container (rest-afval) gaat verdwijnen, rest afval gaat vanaf 1 januari 2017 naar een ondergrondse container in een zak. De 'groene' container; met groen afval wordt gratis opgehaald en ook papier en plastic ophalen blijft gratis.

Alle bruikbare spullen zijn naar de kringloop gegaan;
kerstartikelen uit de vorige eeuw
serviesgoed
tassen vol boeken
koffer
overbodige tupperware
kleding
pannen/schalen

Het ea is via marktplaats verkocht;
fiets
snelkookpan
jas

En toch, als ik op zolder kijk dan staat er nog zoveel. Het ene wil je niet weg doen en het andere is nog van de kinderen. Er staan wel 50 spelletjes, 3 grote kisten lego, schoolboeken, sjoelbak, glazen potten en vazen, een oude computer,  een tafel, een stroomvretende lamp, kampeerspullen, nog meer tupperware........

Het wordt toch tijd om nog meer weg te doen. Eigenlijk als je het een jaar niet hebt gebruikt (behalve kerst en paas spul) zou je het gewoon weg moeten doen.
Na kerst toch maar weer eens een rondje rigoureus opruimen..........

Het moet.......... van mijzelf en het valt zwaar........


9 opmerkingen:

  1. Ik heb een website www.minimalisereninhetgezin en een Fb pagina met dezelfde naam: misschien heb je wat aan de tips?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tupperware kan je goed verkopen. Lamp naar de kringloop,computer naar de kringloop, die halen de onderdelen er uit die goud bevatten,echt waar.
    Daar zou ik geen moeite mee hebben , maar spelletjes........
    Ik moet ook nog aan de slag.
    Sterkte er mee😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De computer moet eerst nog leeg gehaald worden. Er staan nog 'prive' gegevens op.
      De Tupperware is al op mp geweest, niet verkocht helaas.

      Verwijderen
  3. Bij ons staat er ook weer een vuilniszak vol klaar. Regelmatig ga ik een kast langs en zoek het uit. Alles wat geen nut heeft of niet (meer) gebruikt word mag en gaat weg. De kinderen weten dit ook en doen meestal een rondje mee. Aan hun vraag ik niet wat kan er weg... maar wat wil je houden? En op diemanier doen ze veel makkelijker afstand van dingen die ze eigenlijk al ontgroeid zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hebben ook best veel op zolder staan helaas. Spelletjes heb ik afgelopen jaar wel een heleboel van weggedaan gelukkig. Maar LEGO blijft eigenlijk altijd leuk.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lego bewaren we, ik hoop ooit nog eens Oma te worden en dan komt de lego wel weer van pas.

      Verwijderen
  5. Als de sjoelbak voor een prijsje weggaat heb ik wel interesse ;-)

    BeantwoordenVerwijderen