zaterdag 11 februari 2017

smetvrees of muggenzifter?



De Klief heeft een blog geschreven over allerlei ranzigheden die ze aantreft, thuis en op haar werk.
Meteen herken ik haar aversie voor gore dingen. Ik heb het met toiletten, zelfs zo erg dat ik het grootste/mooiste festival in het Oosten ervoor laat schieten. Hier kom ik later op terug.

Als ik het toilet opga dan zie ik aan de deur al hoe schoon de vrouw des huizes het toilet schoonmaakt; vingers op de deur boven de klink, not done. En die huisgenoten moeten op de flikker krijgen, ER ZIT EEN KLINK AAN DE DEUR. Onder de klink oorzaak kinderen, akkoord die moet je nog opvoeden. 

Dan doe je de lichtschakelaar aan, ook niet schoon, vingervlekken of soms nog erger.
Deksel omhoog of als er een mannelijk exemplaar je voor is geweest, bril omlaag maar voor ik dat doe zie ik op het glazuur al sporen van urine, afgevallen schaamhaar en soms (lichaams)kruimels (?!) Bril omlaag en dan zitten er ook van die schaamharen op de bril, spetters en weer van die kruimels. 

Toiletpapier pakken, k*t- rol leeg, EN bedankt voorganger, nieuwe rol pakken, ophangen zodat het velletje vrij afrolt, JA ZO MOET DAT, een flink stuk eraf halen, prop maken, even onder de kraan en  dan met een zwier die bril schoon. 

He he, ik kan nu doen wat ik hier moet doen. Als je dan toch zit dan kun je even rondkijken. In de hoek rechts  voor me, onder het fonteintje, nat, iemand te enthousiast handen gewassen(?) Er ligt ook nog een dood beestje in de hoek te kadaveren. Links in de hoek een stukje toilet papier en een lege rol, van de rollenhouder gevallen(?). Na wat turen onder m’n linkerarm door zie ik naast de pot ook nog wat haar, rechtsom kijkend daar staat een overleden toiletborstel in een nogal viezig houdertje. Nou vrouw des huizes, mooi Moederdag cadeau te vragen.

En de klapper is altijd het sproeiveld rondom de pot van mannen die niet gaan zitten. Prostaat problemen heren.

Zucht.

Klaar. Veeg mijn eigens netjes schoon. Met de broek op de enkels was ik m’n handen.  Wil mijn handen afdrogen maar het handdoekje is overleden (zeiknat en nogal groezelig) Droog mijn handen dan maar aan mijn kleding, trek m’n string  en broek weer op, draai me om, spoel door en controleer of ik het netjes achterlaat. Zo niet, pak ik de borstel, veeg het binnenste glazuur schoon, spoel nog een keer door en was nog een keer m’n handen.  De tweede ronde afdrogen kan aan de bovenkant van m’n broek.

Opgelucht verlaat ik het kleinste kamertje, het  viel gelukkig wel mee. :-(

Openbare toiletten dat is een drama;
Aangelopen komt de zeik-kaklucht je al tegemoet.
In het voorportaal staan 10-20 wachtende beppende dames.
Voorportaal met de vieze wasbakken overvolle afvalbakken bezorgen je een acute smetvreesaanval.
Over de wc deur / vloer/ toiletpot zal ik het maar niet hebben, vooral DAMES toiletten, jahaa soortgenoten bedankt!,  er zitten zoveel ranzigheden op/aan , de kleur is rood/bruin/geel, vult u het maar in.
De wc bril is zo smerig, daar wil niemand meer op zitten. In gehurkte houding, lees  boven de pot zweven en zo plassen, ben ik ondertussen een ster in. (goed voor de bovenbeen spieren)
Je broek moet je ook nog heel goed hoog houden want de vloer is een ranzige natte bende, dat wil je niet onder aan je broekspijpen hebben.
Tip; uitgaan met laarzen aan en de broekspijpen in de laarzen doen.
Gelukkig kun je je handen wassen en al wapperend de handen drogen, tenzij er (nog)papieren doekjes zijn.
En hopen dat er net iemand voor je de ruimte verlaat want dan hoef je de deurklink niet te gebruiken.

En nu nog het grootste festival in het Oosten; 
Er staan dixies, ik hoef denk ik niets meer uit te leggen

En ik ga het ook niet hebben over mensen die geen handen wassen na het toiletgebruik.

En afgezeken verwarmingsplaatjes op/naast het toilet.

Een rollenhouder naast het toilet.

En zo’n handig mandje op de grond met maandverband/incontinentiemateriaal en tampons.

Ik pleit voor een toilet,

helemaal voor mij alleen,
 
En ik maak hem zelf wel schoon, en ik houd hem schoon

brandschoon.

of ben ik te pietluttig



13 opmerkingen:

  1. Geweldig geschreven. Je hebt geen smetvrees toiletten zij vaak allemaal ranzig. Brrr

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dixies vind ik te vies om op te gaan. Dan nog liever in de natuur...

    Verder kan ik het goed laten, hoewel ik wel altijd even goed kijk. Schone handen afdrogen aan een vieze handdoek vind ik smerig, net zoals een toilet zonder zeep trouwens...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helaas is dit bij het grootste festival in het Oosten ten strengste verboden

      Verwijderen
  3. Hahaha, dan kan je beter niet met een rugzakje door Zuid Amerika trekken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, komt niet in me op om dit te doen ;-)

      Verwijderen
  4. Ik ga niet meer zo graag uit eten, na alle programma,s over slecht functionerende restaurants in binnen en buitenland te hebben bekeken op de tv. De eetlust is mij al over als ik denk hoe het eten bereid kan zijn. Ga praktisch nooit meer uit eten, maak het wel thuis, hygienischer en goedkoper.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga nog wel uit eten. Ik heb een lieve neef die recensies schrijft, als hij zegt dat het goed is dan smaakt in ieder geval het eten goed. Wat er in de keuken aan hygiëne is weet ik dan natuurlijk niet.

      Verwijderen
  5. mijn ergste he getver ervaring was op een mbo school waar ik schoonmaakte, bij de gymzaal was een urinoir, die lag vol met een chips zak en een leeg blikje , dit was al ranzig, maar terwijl ik naar mijn werk kar liep om een vuilniszakje op te halen om de rommel in te gooien, kwam er een leraar aanlopen die terwijl ernaast ook een toilet was, op zijn gemak over de rommel heen pieste , ik heb er met open mond bij staan kijken, er kon nog geen sorry vanaf en ik zei maar niets, want het enige wat ik op dat moment wou zeggen kan ik hier niet eens opschrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En dan te bedenken dat de zoutvaatjes in restaurants nóg goorder zijn dan het toilet ;)

    BeantwoordenVerwijderen