zondag 21 mei 2017

sportschool, niet voor mij



Ik heb de sportschool blog van de Klief gelezen.
De sportschool en Ernie is geen combi. 
Ik heb er gewoon niets mee, als ik de competitie al zie met ‘wie heeft het mooiste/duurste sportpakje aan’  dan schieten me de tranen in de ogen. Daar zit ik dan met een sportbroek uit het jaar nul en een iets lubberend t-shirt . Ik vind het gewoon zonde om weg te gooien, laat staan iets nieuws te kopen.

De sportschool zit in de buurt en al ik er dan langsloop met m'n hondje dan zie ik de 'Zumba' mensen in de etalage sporten. Met zo'n hels kabaal dat je er ook nog eens gehoorbeschadiging oploopt.  Dat de sporters überhaupt de lesinstructie kunnen horen. En dan ook nog de mensen die op zo'n fiets zitten met de oortjes in en maar wezenloos voor je uit trappen.
 


Ook heb ik onlangs een paar proeflessen bij de plaatselijke sportschool gekregen van m'n zusje, ik ben braaf mee geweest en heb al die gekke lessen gevolgd maar nee....... dit is niets voor mij. 
 


Sowieso heb ik een slechte links-recht coördinatie. Moet je naar links draaien, stappen, stap ik naar rechts. Nee, al die vreemde sporten; body pump, body vive, body step etc is niets voor mij. Ook het gesjor aan al die apparaten is ook niets voor mij. En wezenloos trappen op een fiets die geen meter vooruit komt. Nee, niet voor mij. Laat mij maar lekker buiten fietsen, zie je ook nog eens wat.

Wat doe ik dan wel aan beweging;

Ik wandel 1 keer per week met een paar dames een uur, anderhalf uur .  

Ik wandel  samen met mijn zusje zeker 7-10 wandelroutes bij ons in de buurt.
Iedere dag op de fiets naar werk en winkel. Op de fiets naar (familie) bezoekjes.

Iedere dag  3 keer met de hond wandelen, 10 minuten, 1 uur, half uur-drie kwartier.
 


Ik hoop dat het genoeg is.

7 opmerkingen:

  1. Ik moet altijd lachen als ik hoor dat mensen met de auto naar de sportschool gaan om daar een uurtje te binnen te fietsen, op een band lopen en roeien.( mijn man doet dat) Ik loop liever buiten, fiets liever buiten, krijg daar mijn vitamine D en houd mijn geld in mijn zak.
    Met een uurtje tuinieren verbrand ik ook calorieën, voor mij geen uurtje in de sportschool, maar gezonde buitenlucht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ahum, die mensen wonen hier ook in de wijk. Sportschool zit op 2 km. afstand.

      Verwijderen
  2. De enige reden dat ik toch weer naar de sportschool zal gaan, toch geinspireerd door Kliefje, is dat je dan gerichter spieren gaat gebruiken.

    Fietsen doe ik wel ongeveer 10 km per dag maar echt wandelen kan ik niet meer door artrose in voeten.
    In huis en tuin ben ik wel veel in beweging.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je me tagt en dat Lot ook aan het sporten gaat!
    Ik heb er ook een schijthekel aan. Groepen mensen en kijk mij eens. Maar dit is toch even wat anders. Ik ging ook in een ouwe broek en shirt van voor de watersnoodramp. En heerlijk tussen de bejaarden. Geen harde muziek.
    Kortom: het kán anders. Goddank.
    En nee: ik geloof nooit dat het mijn hobby gaat worden, maar ik ben zo stijf steeds. En dat doet pijn. En ik ben dat zat. En twee keer in de week uit en thuis (op de fiets) in 3 kwartier? Ideaal!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Blijkbaar kan het hier in de sportschool niet zonder die takkeherrie.
      En je hebt gelijk, sporten tegen stijfheid is de goede aanpak.
      Succes en houdt het vol!

      Verwijderen
  4. Ik ga van october tot april 2 keer in de week naar de sportschool. 45 minuten op de loopband "glooiende heuvels" en spierversterkende oefeningen op 4 verschillende apparaten. Ik heb 2 stel sportkleren, het ene is 7 jaar oud en onlangs heb ik het setje van 10 jaar oud vervangen! Ik zie allerlei verschillende mensen, qua leeftijd, qua figuur, qua kleding etc. Heb nooit het idee dat er op mij gelet wordt (ik ben 67, witte armen en benen, 10 kilo te zwaar ) of dat de mensen mij scheef aankijken.
    Van april t/m september ga ik maar 1 keer per week. Ik fiets het hele jaar, heel veel. Wandel iedere dag en loop verschillende lange-afstand-paden zoals het Pieteroad, Drenthepad etc. vaak 20 tot 25 km. op een dag!
    Mijn conditie is erg goed en dat is belangrijk voor me. Buiten wandelen en fietsen, geweldig, daar geniet ik van. Ik ga naar de sportschool om mijn conditie goed te houden! Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoe je ook je conditie op peil wil houden, wel of niet in een sportschool, dat moet je lekker zelf weten. Top dat je nog zo fit bent op je 67e levensjaar. Geniet ervan.

      Verwijderen