zondag 13 augustus 2017

Zo boos

Afgelopen week was ik zooooo booooos

Even een kort uitleg;
We hebben met Hemelvaart een nieuwe 'standaard' schuur/veranda gekocht met een speciale Hemelvaart actie korting.

Prijs afgesproken, details afgesproken en echt gekocht. Levertijd ca. 8-10 weken.

Inmiddels zijn we verhuisd en de nieuwe schuur/veranda wordt geleverd.

Afgelopen woensdag was het zover.

's Avonds controleert manlief de pakbon en daar viel hem wat op.......
Conclusie;  de verkeerde schuur/veranda.

Zucht........

Andere dag bellen naar het bedrijf waar we het hadden gekocht. Ze komen 's middags kijken.
Niet de meneer die het ons verkocht had, nee de Chief Executive Officer.

's Middags komt de Chief samen met een rood gejurkte dame (geen idee waarom die mee moet)
Meneer controleert de pakbon met de oorspronkelijke bestelling/factuur en komt tot de conclusie dat het niet goed is. Duuuuu, waarom zouden we gebeld hebben.........

Eerst moest de Chief Executive Officer weten of we de schuur zouden willen houden of dat we toch de oorspronkelijke uitgezochte schuur zouden willen hebben. Kom maar met een voorstel was ons idee.

Bij iedere zin die deze meneer uitkraamt wordt 3 x mijn naam genoemd. En dan begint er wat te irriteren; 'Ernie, dit gaan we oplossen. Ik heb gezien dat het niet goed is Ernie maar dat lossen we vandaag nog op Ernie'. En zo heeft de Chief 2,5 uur lopen lullen. Het stoom kwam me bijna uit de oren.

Op gegeven moment werd het hele verkoopverhaal van Hemelvaart nog een keer aan mij en manlief verteld.......... Om niet onfatsoenlijk te zijn hebben we meneer uit laten praten maar de irritatiefase groeide met de minuut. Om het half uur moest hij weer even onze hand schudden want wat hadden we het goed met elkaar afgesproken, de schuur kan blijven.
Meneer ging toen na 1,5-2 uur even uitrekenen wat de schuur/veranda had moeten kosten (???) en wat de GOEDE schuur/veranda had moeten kosten (????)  Daar zat een behoorlijk verschil in. Eeeuh, ik kan het niet meer volgen.... Ik heb een rekening voor mij liggen, dat is betaald volgens wat we besteld en afgesproken hebben. Hoezo uitrekenen.....

Het kwam er uiteindelijk op neer, volgens de Chief hadden we TE WEINIG betaald. Zijn collega had ons veel te veel korting gegeven.

En toen werd ik zooooo boooooos.

Ik heb meneer de Chief even fijntjes verteld dat de orderbevestiging/factuur  die ik voor me heb liggen door zijn bedrijf is gestuurd
en dat het zo afgesproken is
en dat het een Hemelvaart actie was met een leuke korting
en dat de meneer die ons toen geholpen heeft  toch wel weet wat hij verkoopt en voor welke prijs. Hoezo te weinig betaald.
En dan ook nog je collega afzeiken!

En de rood gejurkte dame zei niets........

Uiteindelijk vertrok meneer de Chief met een getekend papier met daarop een flinke korting en onderhoudsmiddel voor de eerstkomende jaren totaal ca. € 700,--

Manlief is weer vertrokken naar zijn werk en ik heb de hele middag met koppijn rondgelopen door meneer de Chief executive officer.

Ik heb in mijn leven nog nooit zo'n irritante man meegemaakt. In het bovenstaande verhaal heb ik niet eens alles vermeld over hoe die man deed en wat hij allemaal heeft gezegd maar neem van mij aan dat je daar heeeel boooos over wordt en dat is nog heel zacht uitgedrukt.

Hier in het Oosten van het land hebben wij een hele kort naam voor Chief Executive Officer nl; (Dikke) lul

Oh ja, dit bedrijf hoeft geen klant tevredenheidsonderzoek te sturen.
En die Chief wil ik nooooit meer zien.




4 opmerkingen:

  1. En wat is er nu helemaal gebeurd? Jullie tevreden, bedrijf tevreden. Kost zo veel energie, zo boos worden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt, het vreet energie.
      De oplossing voor beide partijen had zelfs telefonisch afgekund in 5 minuten, dan hadden wij geen 2,5 uur gezeur hoeven aanhoren.

      Verwijderen
  2. Oh maar die had er bij mij ook niet makkelijk vanaf gekomen ;-) dus begrijp je verhaal helemaal.
    Maar je hebt nu dus een andere veranda, is het er wel een waar je tevreden mee bent?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er was een 'lichter, goedkopere materiaal' geleverd en ipv een dichte deur een deur met glas erin.
      Uiteraard voldoet zo'n schuur met veranda ook maar dat wat geleverd was hadden we niet besteld. Bovendien is de 'lichtere' variant een stuk goedkoper. Normaal was het oplossen van zo'n probleem een makkie, wij zijn ook de moeilijkste niet maar deze Chief was gewoon een vreselijk irritante man en nog langdradig ook. Iets wat in 5 minuten opgelost kan worden doet hij 2,5 uur over en op wat voor manier hij het op wil lossen. Tenenkrullend.

      Verwijderen