dinsdag 12 september 2017

fluiten.......

De tijd dat er naar mij gefloten wordt is niet meer. Als je vroeger langs schilders, bouwvakkers, stratenmakers liep dan werd er naar je gefloten. Op welke leeftijd dat niet meer gepast is weet ik niet maar zeker is dat er niet naar een 'old wief' wordt gefloten. Komt dochterlief dan doen de heren nog hun uiterste best.

Ik woon in een nieuwbouw wijk in aanbouw. Met nu 4 huizen bewoond, nog 13 te gaan, is het een drukte van bouwvakkers en overige bouwlieden om ons heen.

Bouwvakkers, stukadoors, dakdekkers en pannenhangers die ongegeneerd fluiten, zingen en brallen op het dak, in de bouw en op de steigers, hard en niet mooi, geen idee waarom. Het klinkt wel gezellig.

Daaroverheen hoor je Q-music, zagen, boren, timmeren, de hele dag door kabaal. Af en toe een betonwagen, kraanwagen en vrachtwagen die de hele weg nodig hebben en alles shocking vast zetten, vooral als je net met de auto/fiets weg moet.

Het zij zo.

's Morgens om kwart voor 7 beginnen ze met werken. Meestal ben ik dan al aan de wandel met ons hondje. Het kleine blaffende teefje heeft meer aandacht dan ik. Jaloers, welnee. Een 'old wief' in huispak met de haren in de war  is het fluiten niet waard.

En stiekem vind ik de werkleu wel leuk. Als het zonnetje schijnt gaan de shirts uit. Stevige gebruinde basten lopen over de steiger. Kijk, dan kan ik het bouwlawaai wel weer even aan.

Over een jaar zijn ze klaar.

Nu kan ik nog even genieten en stiekem hoop ik dat er nog 1 fluit.

2 opmerkingen:

  1. Laat morgen je briefje met je blog achter in de keet, dan lezen ze het misschien ;)... Haha, geweldig ;)...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. lol, dat zou wat zijn maar nee bedankt ik accepteer dat er niet meer gefloten wordt.

      Verwijderen