zondag 10 september 2017

stof, zand en hondeharen

Stof, zand en hondeharen........

Stofzuigen is mijn hobby niet. Dat gesleep met dat apparaat waarvan altijd de stekker in het verkeerde stopcontact zit, lees het snoer is tekort om nog net even onder de stoel te zuigen. Om het ook maar niet te hebben over het lawaai  dat zo'n 'huulbezem' maakt.

Maar

Een nieuwbouw woning, met nog geen bestrating is de grootste ergernis die je kunt hebben.

Zand, zand, zand. Op de deurmat een hoopje. Onder alle schoenen die verplicht uit moeten en die dan in de bijkeuken staan...... zand, zand zand. En dan rent de hond ook nog naar binnen met zand aan de pootjes, tja ze kan haar pootjes immers niet in de bijkeuken zetten.

En stof. Ook al een 'nieuwbouw' gerelateerd fenomeen. Iedere dag kan ik wel afstoffen, doe ik overigens niet (geen tijd).
En dan ook nog een portie hondeharen overal op de vloer. Gelukkig alleen beneden want ons hondje komt nooit boven. Het arme beestje kan niet eens traplopen, heeft ze nooit geleerd.

Twee keer op de dag zwabber ik de vloer met een zachte zwabber. Alles ligt dan op een hoopje en dan veeg ik het op met stoffer en blik.

Ik weet uit ervaring, dit is immers onze tweede nieuwbouw woning, dat het stof en zand een keer minder worden.....

Als de bestrating er in ligt

volgend jaar

Ik kijk er al naar uit.

6 opmerkingen:

  1. Dat is niet fijn! Wij wilden eerst ook een nieuwbouw woning maar nu toch gekozen voor een bestaande woning.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. VRESELIJK is dat. Water naar de zee dragen, maar dan anders.
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Owja, ook meegemaakt. Sinds die tijd een zachte bezem in huis. Heerlijk rustig, schoonmaken zonder gehuil.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hadden de gehele oprit pallets liggen scheelde een heel stuk in t zand. En gelukkig een plavuizen vloer want kan me zo voorstellen dat wanneer je een parketvloer hebt liggen je de boel zo kaal hebt. Hier in de straat werden na ong 1,5 jaar de laatste woningen gezet dus al die tijd geen straat

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. we hebben inmiddels gebroken puin op de oprit liggen en voor de deur 2 pallets maar dan nog een hoop zand op de straat. In eerste instantie zouden ze eind oktober gaan straten maar dit is uitgesteld omdat er achter in de wijk nog 3 huizen worden gebouwd. Dus dit wordt dan volgend jaar :-(

      Verwijderen